Eländiga bebismage

Alltså det här med amning. Det är ju en fantastisk uppfinning. Alltid rätt temperatur. Alltid med. Nyttigt. Etc, etc.
Men det är ju synd att mjölken påverkas av vad jag äter. Och att det i sin tur ger Olle ont i magen.
Mjölkprodukter försökte jag utesluta. Bytte mjölken mot juice. God apelsinjuice. Men, nä, det fick Olle också magont av. Jaha, då blir det väl vatten framöver. (Och saft när inte Hedda ser.)
Mitt vanliga sug efter godis har magiskt bytts mot längtan efter frukt. Så bra! En saftig apelsin är ju sjukt gott! Nä, just det, apelsin var ju inget bra för bebismagar heller. Men det finns ju andra frukter. Så jag gjorde en fruktsallad igår morse för att ersätta frukostyoghurten. Jaha, då fick han ont i magen av det också.
Så i eftermiddags när jag var på affären och skulle handla så var det lite trist.
Blev lite godis fastän jag egentligen inte vill ha. Men man vill ju ha nåt smarrigt i tv-soffan liksom. (Och popcorn är inte smarrigt.)
Med Hedda fick jag tänka på vad jag åt i början. Men efter ett tag tålde hon allt. Jag hoppas att det blir likadant med Olle. Jag är dålig på att inte dricka mjölk.

Kommentera

