Nytt spår

Lång historia:

Jag fick biljetter till Bruce Springsteen av B i julklapp. Spelningen är 11:e maj, dvs nästa lördag. Om jag ska kunna gå behöver vi ju barnvakt, även åt Olle. Men han ammar ju, vilket är en utmaning även för den mest rutinerade av barnvakter.
Om det ska fungera måste han kunna ta flaskan, så idag testade jag. (Vi lämnar inte bort honom om han fortfarande är såhär stökig på kvällarna, men mycket kan hända på 1,5 vecka.)
Han tog den utan problem, vid två matningar. Så det kanske kan funka med barnvakt.
Men, hela poängen med det här inlägget är att jag kanske kommit på ännu en möjlig anledning, och därmed lösning, till hans magproblem.
Jag märkte nämligen att han inte svalde någon luft när han drack ur flaskan. Och när han ammar sväljer han sjukt mycket luft. Man hör det tydligt.
Och efter de två matningarna med flaska var han cool som en filbunke. De två senaste amningarna har han skrikit en timme efter varje gång. Känns som en rimlig teori.
Kruxet är bara att få honom att sluta svälja luft när han ammar. Det har att göra med hans grepp som är fel. Och att få honom att göra rätt är inte så lätt. Men jag får försöka. Ger det några dagar sen tror jag det blir besök till amningsmottagning för hjälp.

Om det är luften som strular till det är ju lösningen enkel. Även om det är svårt att få till det. Men det är i alla fall mindre komplicerat än mjölkfri kost.

Kommentera

