Olle 1 månad 23 dagar

Olle har börjat använda rösten till mer än bara skrik. Det är riktigt kul. Äntligen börjar han bli lite mer bebis och lite mindre spädbarn.

Hans mattider har ändrats. De senaste dagarna har han käkat med 4 timmars mellanrum, med ett lite längre pass på drygt 5 timmar på natten. Mamman tackar och tar emot. Dock har det inneburit mycket längre matstunder. Från 5 minuter till närmare en halvtimme varje gång. Det gör ju att jag blir väldigt låst under väldigt lång tid. Så jag måste få styr på klockslagen för matningarna så de funkar med Heddas rutiner.

Idag har jag ätit mjölkfritt i två veckor. Det har gått över förväntan, även om jag saknar mammas bullar och kakor som hon kommer hit med stup i kvarten. (Tortyr!)
Härom dagen började jag ana en svag förbättring hos Olle och hans mage. Men igår var en riktigt dålig dag igen, så nu vet jag inte alls. Är det mjölken eller inte?
Vi fortsätter en vecka till och ser vad som händer. Jag har också skaffat Sempers magdroppar och hoppas de kan hjälpa.

Kommentera

