Kisskompis

Jag köpte några klistermärken förra veckan som ska göra potträningen rolig. Och hittills har det funkat!
Minns inte längre var jag hörde talas om det, men My Wee Friend är ett svart klistermärke som man fäster i botten på pottan. Och när barnet kissar på det så framträder en glad figur. Stor succé!
Jag hittade mina märken på Tradera. Det är en gris, en ko och en larv. Alla med stora flin.
Jag satte dit det första klistermärket igår morse och hon kissade sedan på pottan tre gånger under dagen. Vi frågade helt sonika om hon ville kissa på pottan och se om det kom fram nån glad gris. Och då bara gjorde hon det. Utan grisen har hon inte varit intresserad av att kissa på pottan på väldigt länge.
Vi får väl se om detta även får henne att känna igen kissnödighet så att hon själv kan säga till. Det är ingen brådska, hon är ju bara två år. Men det vore skönt om hon fixar det innan vintern. Annars försöker vi igen till våren.

Kommentera

