Shopping med barn

Att handla kläder sedan vi fick barn är inte särskilt kul längre. Mest för att det inte blir av. Man åker ju liksom inte och provar jeans med två barn i släptåg. Därför har jag blivit en flitig nätshoppare, även när jag handlar till mig själv alltså. De senaste klädköpen har jag till och med gjort med mobilen (H&M har en riktigt bra app faktiskt).

Nyss fick jag tips om ännu en näthandlare, Boozt.com, som erbjuder fri frakt och fri retur vilket gör att det i princip inte finns någon anledning att prova kläder i osmickrande lysrörsbelysning längre. Och att prova kläder på en 2-åring i ett provrum, det tillhör de utmaningar jag väljer att låta bli. Prova hemma i lugn och ro, med möjlighet för paus, mutor och tv som distraktion, det är min melodi.

Just nu såg jag också att man kan få en 10% rabattkod om man uppger sin mailadress. Inte så dumt när barnens vintergarderob ska inhandlas.

Jag hittade ett märke här som jag inte hört talas om förut. Raccon Outdoor. Kolla in de här snyggingarna t ex. Den gula till Olle och den blåa till Hedda. (Jag skulle själv vilja ha jackan, men den fanns visst inte i större strlk än 128…)
overall-jacka_raccoon_outdoor

Och det här är antagligen de snyggaste barnskorna jag har sett. Kanske någonsin. Vem tillverkar ett par i min storlek?! *googlar Angulus vuxendojor*

skor
Det är nästan lite synd att man själv har stannat i växten, annars hade man ju en ypperlig anledning att själv förnya garderoben varje säsong. (Olle muttrar nåt i bakgrunden om att behöva ärva storasysters kläder.)

Kommentera

