Olle 6 månader

För ett halvår sedan hade jag lite molande värk som kom och gick. Mamma och pappa hämtade på dagis för jag var inte så sugen på att ge mig ut. Några timmar senare kom han.
Vi har inte varit på halvårskontrollen än, så jag har inga färska mått, men han måste vara i 10 kilosklassen nu, och nära 74 cm lång för vi har fått börja med storlek 80 i vissa plagg.
I matväg är det fortfarande mest bröstmjölk som gäller. Några skedar banan och nån majskrok har han ätit, men det är inga applåder från hans sida när man erbjuder fast föda.
Han kan numera sitta. Inte så att man kan lämna honom så, men han sitter långa stunder helt utan stöd.
Gåstolen är toppen. Han får riktigt bra fart och liksom hoppar fram.
Att vara stilla ser han som slöseri med liv. Han rör sig istället hela tiden. Det sprattlas och snurras och sparkas.
Kräkningarna har nog avtagit något, eller så har vi vant oss. Men det går ingen nöd på honom så vi får bara vänta ut att den där envisa magmunnen växer ihop.
Han är nästan alltid glad och älskar sin syster massor. Hon är det bästa som hänt honom. När hon skakar en skallra skrattar han så han kiknar. Om jag gör likadant får jag som mest ett leende.
Puss lilla gubben!
20130920-174728.jpg

Kommentera

