Bomber och granater

Olles matvägran kombinerat med amning var tredje timme håller på att driva mig till vansinne. Jag är trött, sur och grinig. Har inget tålamod och är en ganska usel förälder.
Inatt åt han 23, 02 och 05. Där emellan vaknade Hedda två gånger. Så sömnen är den rena definitionen av bristfällig.

När Hedda var i Olles ålder höll jag som bäst på att trappa ner amningen. Ammade henne sista gången när hon var ungefär sju månader. Det är en av anledningarna till att det här är så jobbigt. Jag jämför ju med henne, och på den här punkten var hon briljant. Hon åt med god aptit från första skeden.
Olle är bara sex månader men i min värld borde han äta mat/gröt/puré flera gånger om dagen vid det här laget.

Det finns ju inget att göra. Bara vänta på att han ändrar sig nån gång.

Kommentera

