Kiss och andra stordåd

När jag hämtade Hedda på dagis igår fick jag erfara den där oerhörda stoltheten som jag tror bara kan kännas av en förälder.

Hon hade kissat på toaletten. De har provat varje dag efter vilan i några veckor, men fram till igår hade det inte kommit nåt. Men då hade hon vaknat efter vilan och varit helt torr i blöjan, och så plötsligt hände det. Stort! (Hemma har det aldrig kommit nåt på toaletten. Hon gillar att sitta på den, men det händer aldrig nåt. Däremot på pottan kommer det varje dag.)
Pedagogen som är lite extra ansvarig för Hedda tyckte att vi skulle ta dit några trosor för att de ska kunna testa lite utan blöja. Spännande!

Sen på vägen hem fick vi sällskap av en annan pedagog. Hon tyckte Hedda var så duktig på att prata, och att hon kunde så många färger. Och räkna till 20!
”Hon ligger före de andra, hon är vetgirig och intelligent”, sa hon.
Och jösses vad jag fick anstränga mig för att inte spricka av stolthet. Vi tycker ju att Hedda är begåvad och imponeras dagligen av saker hon säger och gör. Men det var nåt extra att höra det från en förskolepedagog som sett en del barn i sina dagar.

20131002-203437.jpg

Kommentera

