Utekväll

Igår åkte jag in till Hufvudstaden för att träffa vänner och äta middag. Utan barn!
Men, tänker ni. Hur gick det med Olle då?
Jo, det kan jag berätta. Det gick som det alltid gör när jag inte är i närheten; alldeles utmärkt.
Han somnade utan amning (vilket är absolut tvingande obligatoriskt annars). Han somnade även om 45 min senare utan amning. Han grät lite den här gången, till skillnad mot min dag på Gröna Lund. Men B sövde ändå om honom på 15 minuter.
Det retar mig att han så uppenbart inte behöver amma, men väljer att bråka om det när jag är hemma. Fast det är samtidigt bra att veta att det funkar. För han ska vara utan mig på lördag när vi ska på fest. Och om han är lika envis som sist kan jag få sova en hel natt(!!!!). Hedda ska nämligen också barnvaktas.
Spänningen är olidlig, jag vet! Återkommer med rapport på söndag.

Kommentera

