Pensionerad barnvakt

Barnens mormor är här idag och avlastar. Under dagen har hon hjälpt mig med Olle och nu är hon och hämtar Hedda på dagis för lite lek i parken. Tänk vad man är effektiv när man är helt solo! På en timme hann jag:
– Åka till återvinningsstationen med två veckors uppsamlat bråte (plast, papper, glas, metall).
– Hälsa på banken och göra en insättning.
– Trava runt på Coop och stödhandla lite inför veckans resterande middagar.
– Hämta ett smycke på Hallbergs Guld.
– Äta en halv chokladkaka och dricka en halvliter Coca Cola.

Och medan Olle och farmor var på promenad senare hann jag grundmåla vindskivor och reka inför gardinsömnad.

Jag hade bara hunnit en bråkdel om jag haft Olle med mig. In och ut ur babyskydd, ner och upp i vagnen. Lite gnäll, lite gull och så vips har dagen gått och man har fortfarande massor av punkter kvar på ”att göra”-listan. Nu känner jag mig som ett under av effektivitet och har fått energi av att få så mycket gjort.

Tack farmor!

One thought on “Pensionerad barnvakt

Kommentera

