Hårt mot hårt

Det går framåt på matfronten. Men gröt och välling är forfarande inte särskilt populärt. De senaste dagarna har vi därför testat majsvälling och en specialgröt, baserad på ris, för att se om det kunde göra nån skillnad. Majsvällingen var lika poppis som havrevällingen, men specialgröten har funkat lite bättre faktiskt. Särskilt när han får den blandad med lite hemlagad fruktsmoothie.
Jag köpte två matburkar också. För att det är enkelt nu i början. En lasagne och en lax med grönsaker. Lasagnen var ok men laxen tror jag var riktigt bra.
Jag har under dagen kört lite chicken race med honom. Ammade kl 11 i förmiddags och sedan inte förrän nu vid 19:15. Där emellan har jag bara erbjudit fruktsmoothie, majs- och potatispuré, lasagne och så lax nu till middagen.
Och trots att han vid kl 18 inte hade ammat på sju timmar åt han utan protester flera matskedar lax. Drack till och med några klunkar vatten!
Det räknar jag som en stor succé och hoppas att han börjar fatta att man kan bli mätt på mat. Alltså att mat inte bara är en kul grej utan att det faktiskt mättar också.

Kommentera

