Jo, man har ju varit på bloggevent(!!)

cue

Nyss kommit hem från mitt första bloggevent. Man har alltså frotterat sig med bloggeliten på Café Opera! (Om man med bloggelit menar de andra som mejlat Loppi och frågat om de fick komma.)

bild

Det var nämligen Loppi som anordnade eventet ”Christmas”, en eftermiddag med julfeeling och inbjudna partners som ville visa upp sig för intresserade bloggare. På plats mötte jag upp bästa Alfva som är rutinerad i de här sammanhangen och höll mig i handen. Annars hade jag nog inte vågat gå. Framför allt hade jag avlidit vid fotograferingen. Alltså, när man gick in i lokalen passerade man en fotograf som förevigade alla bloggare. Som vore vi kändisar! Nu fick jag sällskap på bilden, men att ställa upp mig där själv… Näe du!

Nåja, väl inne på ”Caféet” bjöds det på glögg och pepparkakor, modevisning med barnkläder från Polarn & Pyret, bakning med Nina Hermansson från ”Hela Sverige bakar” och OBH Nordica, kändispanel, Andreas Weise, julkransbindning med Blomsterlandet och en dragning om julens hetaste leksaker från Stor & Liten. Sen var det mingel och en chans att träffa sponsorerna i sina montrar. Dvs armbågning för att få flest gratis grejer, vilket var helt onödigt för på vägen ut fick alla två enormt generösa goodiebags, utan att använda armbågsvåld.

20131116-182354.jpg

Hedda fick en del smått och gott. Jag hade kanske kunnat spara en del som julklappar, men hon var mycket medveten om att mamma hade fått påsar och det var spännande att se innehållet, så jag hade liten chans att gömma nåt. Bästa presenten var en tyllkjol. ”Nu jag dansa, mamma!”

heddaTack till Loppi för att jag fick komma! Det var kul att känna sig som en proffsbloggare för en stund.

5 thoughts on “Jo, man har ju varit på bloggevent(!!)

    1. stina Inläggets författare

      Hej! Ledsen att det inte fanns fler och bättre bilder, men ljuset var inte särskilt bra (inne vid montrarna var det ju beckmörkt) och jag fick bara med mig mobilen. Hoppas du hittar bättre bilder hos någon annan lite mer rutinerad bloggare. 🙂
      Dina cupcakes var grymma! Hann dock inte smala någon pepparkakssmoothie. Får försöka göra en egen.

      Svara
  1. Ping: Om du bara ska ge en julklapp i år, ge den här | livetentrappaupp

Kommentera

