Kära Tomten…

Detta önskar jag mig i julklapp. Och om barnen är snälla kan de få låna grejorna. När jag lekt klart.

1. Utklädnad Doktor
Utklädningskläder är toppenbra leksaker! Och nu snackar vi annat än de rosa prinsessklänningar jag sett på dagis. Hemma hos oss vill vi erbjuda fler möjligheter för våra barn än de klassiskt stereotypa som de kommer matas med hela livet.

2. Utklädnad Pirat

3. Golvpussel Pippi
Hedda är en rackare på pussel! Hon pusslar varje dag på dagis och jag får ofta vänta tills hon pusslat klart några stycken innan jag får med henne hem. Som de föredömliga föräldrar vi är, har vi bara såna där barnsliga knopp-pussel hemma än så länge. Hallå! Vem visste att hon skulle växa upp så fort?

4. Bultbräda
Olle är stark som en oxe men behöver ett sätt att kanalisera sin styrka. Vad passar då bättre än en klassisk bultbräda?

5. Rock-a-Stack
Ovan nämnda lillebror behövar också öva på sina finmotoriska skills. Plocka majskorn, säger ni? Allt har sin tid, säger jag.

julklappar

5 thoughts on “Kära Tomten…

  1. farmor

    Tusen tack för önskelistan . Önskar Olle och Hedda sig något mjukt paket också. Kan man få förslag tusen tack

    Svara
    1. stina Inläggets författare

      Just den här önskelistan är en del i en tävling för att vinna leksaker från Stor & Liten. Så du behöver inte köpa just de här sakerna. För då kanske vi får dubbelt. Men ni kan få en annan lista.

      Svara

Kommentera

