När mina egna ord inte räcker till

Jag är dålig på att hålla mig kall, samlad och saklig när jag blir upprörd. I en upprörd diskussion blir jag därför helt uddlös. I en upprörd diskussion som dessutom handlar om invandring blir jag tyvärr totalt och fullkomligt värdelös. Jag blir bara arg och ledsen. 

Men! Det finns andra som kan uttrycka sig och har koll på fakta. En av dem har skrivit ett mycket bra blogginlägg som jag vill att så många som möjligt ska läsa. Många av er har säkert redan läst det. Gör då som jag och läs det igen, för att kunna lägga några fakta på minnet och ha som ammunition nästa gång ni står öga mot öga med någon som är främlingsfientlig.

3 thoughts on “När mina egna ord inte räcker till

Kommentera

