Det är inte ni, det är jag

Den här oprovocerade bloggtystnaden beror inte på er. Ni är fabulous. Den beror på mig. Och på att livet som föräldraledig tvåbarnsmor är ytterst händelselöst. Dagarna går snabbt som katten, men innehåller i princip ingenting.
Alltså, jag får ju 100 procent kvalitetstid med min son, och det är ju inte ”ingenting”. Men våra dagar är inget man skriver hem om precis. Vi lämnar storasyster på dagis. Går hem. Leker en timme. Olle sover middag i cirka två timmar medan jag söker jobb/städar/tvättar/vilar/etc. Lunch. Lek i två timmar och sen hämtar vi syrran på dagis. Och efter det är det lätt kaos fram till läggning. Sätt det på repeat så har ni mitt liv. (Det låter ju orimligt deppigt, det förstår jag ju. Men det är det inte. Det är bara väldigt enkelt, ointressant och rutinmässigt.)
Så, det är inte så att jag inte gillar er längre. Jag besparar er snarare från detaljerad info om bajsblöjor och barnmat. Vassego!

Kommentera

