Jag arbetar, alltså finns jag. Men inte på bloggen.

Det känns just nu som att jag aldrig har arbetat förut. För jag kan inte minnas att jag någonsin har varit såhär stressad. Och då behöver jag inte ens lämna eller hämta på dagis.

Dagarna går i ett huj och plötsligt är klockan efter 15. Fast jag inte tycker att jag har fått något gjort.

Missförstå mig inte. Jobbet känns jättekul och jag är superglad. Men det är alltid jobbigt i början när man är ny och inte vet nåt om någonting. Mitt digra inskolningsschema tar också ut sin rätt men börjar så sakteliga mattas av. Nu är det vanliga möten istället, där det beslutas att jag ska göra en massa saker. Men det hinner jag inte för jag måste bara in i ett möte till. Typ så.

Om ett tag kommer det bli bättre. Det kommer fortfarande vara stressigt för det är en sån typ av arbetsplats. Alla har mycket att göra och det händer saker hela tiden. Beslutsvägarna är korta och allt ska helst göras igår.
Men när man kan sitt jobb och alla rutiner sitter så blir det lättare att hantera ett högt tempo.

Jag börjar få grepp om vissa saker, vilket är väldigt skönt. Så det känns som att jag nog kommer bli bra på det här. Om ett tag.

Det fina är att kollegorna är väldigt bra. Det skrattas mycket och stämningen är god. För att inte nämna den goda maten. Herre min skapare vad jag äter! Börjar så smått se gravid ut igen, så jag måste skärpa till mig och inte äta allt som dukas upp i köket.

När jag kommer hem vid 17 är det lek, middag, lek, läggning, jobb, tv en stund, sova. Så den här stackars bloggen har hamnat i glömska. Men håll ut! Snart är jag på banan och kan jonglera både jobb och blogg.

Kommentera

