Lektionspremiär

I söndags var det dags för Heddas första simlektion. Ja, jag tycker faktiskt att det var det. Det må heta simlekis, men om det fortsätter i samma riktning som i söndags så är det mer simskola än jag räknat med.

Det betyder också att jag kände att Hedda kanske är för ung. Hon fattar liksom inte att det är en lektion. Att man ska lyssna på simfröken och göra som hon säger. Att man inte kan leka med plastfiskarna utan ska öva på att flyta på rygg nu.

Men det var ju bara första gången. Det finns alla möjligheter till förbättring på den fronten. Jag tror faktiskt att det kommer bli bättre. Jag hoppas att det blir det. För annars blir det ännu mer pengar bortkastade på simaktiviteter för våra barn. (Olles sista kurs på babysimmet hade vi kunnat vara utan.)

Kommentera

