Detta har hänt

I motsats till vad man skulle kunna tro, så är jag vid liv. Jag har heller inte emigrerat till ett land utan wifi. Jag har bara ägnat mig åt sånt som är roligare än att sitta vid datorn, men inte så roliga att de är värda att skriva om.

Typ.

Status är ungefär; Intet nytt under solen.
Hedda är fortfarande Hedda. Väldigt intresserad av siffror och bokstäver. Dockorna har fått nya namn. Nu heter de Pelle, Jan, Quman och Jan. (Ja, det är två som heter Jan. Jag vet inte om fantasin tog slut eller om det helt enkelt är ett väldigt populärt docknamn nuförtiden.)

Olle går fortfarande inte. De där stegen han tog i fjällen har inte blivit fler. Eller alltså, han har gjort samma sak flera gånger igen. Dvs går 4-5 steg. Men det lossnar liksom inte. Fast det är bara i hans huvud. För det räcker att hålla löst i hans tröja så knatar han på som om han aldrig gjort annat. Så, det är ganska uppenbart att han bara är feg. Vi väntar med spänning på att han ska släppa sargen och gå sin väg.

Vi har varit och handlat blommor till rabatten. Och lusthuset är äntligen på gång. Jag har grundmålat lite på insidan och sedan väntar några strykningar med vit färg, både inne och ute. Sedan har vi ett ypperligt tillhåll när myggen är många eller kvällen kylig. Stolar är redan inköpta och väntar bara på att få ställas på plats.

Ja, det är nog ungefär det som har hänt och som tangerar nivån av intresse för att få förevigas här.

Tills vi hörs igen. Adieu!

Kommentera

