Konsten att inte bli klar

Om ändå stickning var något man kunde göra liggandes i sängen, innan man somnade.

Jag har en påbörjad kofta som antagligen inte kommer bli klar förrän det är dags för barnbarn. Den ligger vid sängen så varje gång när jag går och lägger mig kommer jag på att det gått ännu en kväll utan att jag stickat en enda maska.
Måste nog lägga ut den vid tv:n. Med risk för att någon klåfingrig människa i vår familj hittar den och stickar baklänges, tills alla maskor ligger i en oskön garnhög på golvet.

I stickbeskrivningen stod det att man skulle bli klar på några kvällar. Det var lögn. Men det ska inte behöva ta flera månader. Skärpning!

Den får kanske följa med till Rhodos. Inbillar mig att det är dåligt med annat att ägna kvällarna åt när barnen somnat. Stickning och bok. Like a tant!

Kommentera

