Ekologiskt test pågår

Idag hämtade jag ut min Loppi Blogbag fylld med Änglamark-produkter. Dvs ekologiskt.
Vi köper oftast ekologiskt när möjligheten finns, så det kändes kul att testa de här grejerna.

20140611-221006-79806562.jpg
På bilden syns (inte alls i denna ordning) alltså:
– kakao
– rostad lök
– valnötter
– fusilli
– ketchup
– mint flavour dark chocolate, 70%

I skrivande stund käkar jag chokladen och den är försvinnande god. Har ätit nån annan av deras choklader tidigare, kanske havssalt, och i min bok är det lika gott som vilken annan choklad som helst. Fast den här är ekologisk och smakar även gott i hjärtat. *ler Carola* Jag ger den ungefär två minuter till i jordelivet innan jag moffat i mig hela klabbet.

Övriga produkter hinner jag tyvärr inte testa ikväll, och imorrn åker vi på nästa semester, så det får bli rapport på dem vid senare tillfälle.
Men jag vill slå ett slag för ekologiskt. Nu för tiden upplever jag det som att det mesta går att få som ett grönare alternativ. Och vi har betalningsförmåga nog att kunna unna oss och planeten det. Det känns också bra i magen att ge sina barn ekologisk mat.

Kommentera

