Lusthuset tar form

Den här veckan har hittills bestått av mestadels hantverkeri för min del. De första dagarna ägnade jag åt målning av gästtoan, där pappa satt upp den sista pärlsponten.
Igår och idag har jag tapetserat lusthuset. Inte helt lätt eftersom räta vinklar var en bristvara när det byggdes. Men skam den som ger sig. Första tapetbiten tog en timme på sig att komma upp, tack vare omåttligt noggrann mätning och mätning igen för säkerhets skull. Och sen mätte jag igen, bara för att jag kunde.
Idag kom de sista tapetbitarna upp och det som är kvar är att göra nåt åt golvet och sedan tyghistorien i taket.
20140702-165350-60830004.jpg

Kommentera

